bibibox

Alla inlägg under april 2010

Av Bibi - 10 april 2010 20:06

2 små prydnadskuddar

 

Av Bibi - 9 april 2010 16:09

Igår kväll begravde vi Nisse under vårt Kastanjeträd, blir en fin begravningsplats för honom. Iris verkar ta det förvånandsvärt bra, hon kvittrar, "skriker" (som vanligt:)....) och äter. Min rygg ömmar fortfarande rejält hoppas det släpper snart, börjar bli riktigt jobbigt. Men har klarat av att göra 2 saker idag. Av en gammal glasburk gjorde jag ett pennställ(pennskål) med hjälp av lite spets och fantasi:)


Av en gammal kryddburk gjorde jag en doftburk för doftolja eller annat som doftar gått.


Önskar er alla en trevlig helg!


 

 

Av Bibi - 8 april 2010 09:46

Sent igår såg jag att min älskade Nymfkakadua Nisse satt på golvet i sin bur och flåsade ganska snabbt, gick och tittade till honom då och då men han satt på samma ställe och flåsade, efter en stund började han vicka huvudet bakåt, gjorde någonslags kullerbytta och dog:(...stackars Iris (min andra fågel) fick lite panik när vi tog ut Nisse från buren, men hon verkar må bättre idag.


Nisse hämtade vi från en privatperson via Blocket för 8 år sen, efter min första Leonberger tjej dog. Ägaren där visste inte hur gamal han var. Däremot är/var han ringtmärkt, så jag ska idag försöka få reda på hur gamal han var. Om någon som läser detta inlägg vet nåt om vart man kan vända sig hör gärna av er.


Nisse är lagd i en kartong och vilar skönt, ska försöka hitta nån bra begravningsplats.


 

 

Av Bibi - 7 april 2010 20:43

En liten doftpåse hann det bli också innan det var dags att sluta jobba:)

 

Av Bibi - 7 april 2010 17:12

Hej och hå, nu har jag suttit i flera timmar och skapat min blomsterängel, helt på fri hand utan mönster, bara körde på:) Blev nöjd själv:) Ansiktet är dock ej klart.

 

Av Bibi - 7 april 2010 12:38

Idag är min rygg lite bättre, tack och lov, så det går åt rätt håll:)

Idag gjorde jag en påse med hjälp av ett gamalt lakan, gamal spets och ett foto jag tog i Marseille för ett par år sen som jag printade ut på stryka-på-papper.

 

Av Bibi - 6 april 2010 19:39

Nu är jag tillbaka efter en ganska tråkig Påskhelg, hade ont i ryggen i torsdags eftermiddag, på fredagsmorgon vaknade jag av att jag hade så ont i ryggen att jag inte ens kunde gå:( Först idag har jag kunnat sysselsätta mig och hunnit med att skapa lite nya "Shabby saker"

Nedan:

En liten ljuspåse med kedja som inte är helt klar, ska ha dit en liten spets överst, sen gjorde jag en påse till lite badrumsartiklar som står på en hylla i badrummet. Krukan var en ful grön laserad sak med brun botten, men eftersom jag gillade formen så målade jag den i vit oljefärg, så vi får väl se om det fungerar:) gör det det så blir det att måla 4 stycken till, tänkte ha dom på min altan:)

 

 

 

Av Bibi - 1 april 2010 00:18

Idag har jag haft fullt upp, var och klippte på på förmiddagen sen tog gubben och jag en lunch på stan. Åkte förbi nya Överskottsbolaget som precis öppnat här alldeles bredvid där vi bor, hittat lite vita ljus bl a. Sen hem och ut med hundarna, sen var det till att plocka ut massa skit ur garaget som skulle kastas. Så dagens skapelse blev gjord sent idag:)

Om jag nu har några läsare vilket jag hoppas:) så vill jag önska er en glad påsk med många ägg:)

 

Presentation


Hejsan och välkommen till min blogg med inredningstips, mode och annat skoj.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bibis Box Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards