bibibox

Alla inlägg under mars 2010

Av Bibi - 30 mars 2010 15:16

Idag har jag varit fruktansvärt trött, har nog en släng av nån slags förskylning, hostade nästan hela natten, gick upp klockan 5 och satt här framför burken, la mig igen efter en stund och sov till halv 11. Tog mina hundar på en promenad vid halv 1, men det blev ingen långrunda. Lite kyligt i luften idag, våren frestar och frestar men kommer inte riktigt fram..:)


Nu har jag precis gjort klart dagens projekt, det blev 3 vita rosknoppar av tyg och spets i ett fint kristallglas från 50 talet, fyllde på med lite sten så va det klart:) Hoppas ni tycker om det.

 

Av Bibi - 29 mars 2010 15:57

..ja rubriken på inlägget stämmer, vi började få in vår första myra redan i februari, nu börjar dom öka i antal vilket inte är så skoj även för en extrem djurvän som mig själv. Så man får väl göra nåt åt det:)


Idag var det verkligen vår bland djuren i naturen, såg 2 vackra Tranor som flög alldeles ovanför mitt huvudet, och givetvis hade jag inte kameran med mig (som jag nästan alltid har med mig när jag går ut med mina hundar)

Sen kom en skata med en pinne i näbben, kanske ska säga gren...  ...för den var säkert 1 meter lång, såg riktigt roligt ut.


Fick sån inspiration av vårtecknena så när jag kom hem städade jag undan lite på altan, snön ligger i och för sig kvar, men man kan ju alltid hoppas den är borta snart:)


Provade att göra "shabby fjärilar" på mitt eget sätt, blev väl inte så bra, men nåt man kan utveckla. Printade ut en gammal bild från nätet, klippte och gjorde spröten av löd tenn, man tager vad man haver sa kajsa warg:)

 

Av Bibi - 28 mars 2010 18:00

Här kommer ni kunna läsa lite om mina resor. Jag bara ÄLSKAR att resa.

På 80 och 90 talet blev det mest "solsemestrar" runt om i Grekland. Dom senaste åren har jag faktiskt blivit väldigt förtjust i öststatsländer som Ungern, Polen, Tjeckien mfl.

Sista resan blev ett par dagar med min väninna Jessica till Krakow.


Ett annat favoritresemål är England, har besökt England sommartid nu 5 år i rad tillsammans med min man. Det börjar bli svårt att hitta ställen att åka till i England nu   

Förra året blev det Irland och Wales. I år blir det en stuga strax utanför Oxford.


Av Bibi - 28 mars 2010 17:54

Under den här kategorin kommer jag lägga ut Foton jag tagit samt konst jag skapat.


Av Bibi - 28 mars 2010 17:46

Då var snart helgen slut. Har inte hänt så mycket. Grått och tråkigt.

Idag gjorde jag en ny Shabby kudde som jag blev väldigt nöjd med:)

 

Även här har jag inte använt mig av någonting nyköpt förrutom sidenrosorna jag köpte 10 stycken av från Tradera för endast 37 kr. Åter igen gamalt fint lakan samt lite grövre spets från en gardin.



Av Bibi - 27 mars 2010 18:11

Här är mitt första blogginlägg :) Jag är en "tjej" på 49 år som bor i mellan Sverige med "gubbe", 2 hundar och 2 fåglar. Jag  älskar inredning, gamla grejer, mode och konst av alla de slag.


På min blogg kommer jag ge lite inredningstips och visa och berättat vad jag skapat.


Jag har på senare tid blivit HELT förälskad i Shabby Chic och har precis gjort om mitt kontor hemma. Nytt golv och tapeter och det mesta i inredningsväg har jag skapat med hjälp av mycket fantasi och billiga hjälpmedel. Mitt taklampa gjorde jag av ett gamalt lakan från 50 talet, dom fina Trollsländorna köpte jag för 15 kr på Billiga Nisse.

 

En liten kudde i lantlig stil gjorde jag också av gamla fina lakan, printade ut lite blomster från nätet på "stryka på" papper, en bit lampskärmsband runt om så va den klar.

 

Ett gamalt träbord kom väl till pass, måla om i vitt, sandpapprade bort lite färg här och där för att få fram den gamla känslan. Tapetserade ovansidan med samma tapet som jag har i rummet. Ska bara lacka översidan så det håller sig fräscht längre.

 

Har mycket mer att visa, men får ta lite i taget så det inte blir så mycket på en gång:)

Hör gärna av dig om du har egna idéer när det gäller inredning eller om du undrar över något:)

Ha en fortsatt trevlig lördag kväll:)






Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan och välkommen till min blogg med inredningstips, mode och annat skoj.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bibis Box Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards