bibibox

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Mitt första blogginlägg

Av Bibi - 27 mars 2010 18:11

Här är mitt första blogginlägg :) Jag är en "tjej" på 49 år som bor i mellan Sverige med "gubbe", 2 hundar och 2 fåglar. Jag  älskar inredning, gamla grejer, mode och konst av alla de slag.


På min blogg kommer jag ge lite inredningstips och visa och berättat vad jag skapat.


Jag har på senare tid blivit HELT förälskad i Shabby Chic och har precis gjort om mitt kontor hemma. Nytt golv och tapeter och det mesta i inredningsväg har jag skapat med hjälp av mycket fantasi och billiga hjälpmedel. Mitt taklampa gjorde jag av ett gamalt lakan från 50 talet, dom fina Trollsländorna köpte jag för 15 kr på Billiga Nisse.

 

En liten kudde i lantlig stil gjorde jag också av gamla fina lakan, printade ut lite blomster från nätet på "stryka på" papper, en bit lampskärmsband runt om så va den klar.

 

Ett gamalt träbord kom väl till pass, måla om i vitt, sandpapprade bort lite färg här och där för att få fram den gamla känslan. Tapetserade ovansidan med samma tapet som jag har i rummet. Ska bara lacka översidan så det håller sig fräscht längre.

 

Har mycket mer att visa, men får ta lite i taget så det inte blir så mycket på en gång:)

Hör gärna av dig om du har egna idéer när det gäller inredning eller om du undrar över något:)

Ha en fortsatt trevlig lördag kväll:)






 
 
Ingen bild

Monica

27 mars 2010 18:40

Vad fyndigt och snyggt=))

 
shabbychicas

shabbychicas

27 mars 2010 23:43

Jättefin blogg:-)

http://www.shabbychicas.blogspot.com

 
Karin o svartnosarna.

Karin o svartnosarna.

11 april 2010 18:11

Jättefina saker du gör,kudden med rosorna i rosa jättesöt.
Bordet,va fyndigt att ta lika tapet på skivan som man har på väggarna.
Önskar en fortsatt skön Söndag.
Kajsa-Varg.

http://bloggplatsen/kajsa-varg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bibi - 12 augusti 2010 22:26

Snart har hela Augusti också runnit iväg, men sommaren är kvar, önskar personligen att det inte skulle behöva vara så kvavt, men man ska väl inte gnälla:) Ikväll åkte jag ner på stan till Västerås lilla Botaniska och fotade växter i mörkret, result...

Av Bibi - 26 juli 2010 22:32

Bildern från en kväll i Tortuna      

Av Bibi - 26 juli 2010 22:23

Idag åkte jag och min man med ett par kompisar till Furuviks Parken, har faktiskt aldrig varit där. Trots allt regn dom sista dagarna var det sol och 22 grader varmt där, så vi hade tur:)   Det blev en heldag på 9 timmar, men hade en trevlig dag,...

Av Bibi - 21 juli 2010 18:37

Idag var det Parken Zoo som gällde:) Här kommer dagens bilder.                 ...

Av Bibi - 20 juli 2010 20:54

Idag har jag varit på Älgsafari på ett lite annorlunda vis. Fick komma öga mot öga mot dessa stora vackra djur. Det var en skön känsla att få klappa dessa djur och känna på hornen, samt lära sig en hel del man inte hade den minsta aning om. Så här ...

Presentation


Hejsan och välkommen till min blogg med inredningstips, mode och annat skoj.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bibis Box Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards